Disse salgs- og leveringsbetingelsene gjelder for kjøp av varer og tjenester fra Norgesalarmen.no, som drives av iAlarm AS. Vi ønsker å gjøre det enkelt og trygt for deg som forbruker å handle hos oss.
1. Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen, og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved motstrid går særskilt avtalte vilkår foran, så fremt de ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
2. Partene
- Selger: iAlarm AS, Smalvollveien 44, 0667 Oslo, E-post: [email protected], Tlf.nr: 46920544, Org.nr: 987 547 227
- Kjøper: Den forbrukeren som foretar bestillingen.
3. Pris
Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før fullføring av en bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m. Eventuelle kostnader som ikke er opplyst før kjøpet, skal ikke belastes kjøper. Vi tar derimot forbehold om at skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse i nettbutikken, markedsføring eller lignende kan føre til at norgesalarmen.no ensidig kan slette, avvise eller tilbakekalle ordre. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Alle priser er inkludert merverdiavgift.
4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende når kjøper har sendt sin bestilling. Ved skrivefeil på nettbutikken, tilbudet eller bestillingen som den andre parten burde ha oppdaget, er avtalen ikke bindende.
5. Betaling
Vipps Checkout er en sikker betalingsløsning som ivaretar personvernet og tryggheten til våre kunder. Alle transaksjoner blir kryptert for å beskytte dine opplysninger, og betalingen gjennomføres raskt og enkelt. Ved å velge Vipps Checkout kan du handle med tillit, vel vitende om at din informasjon behandles på en trygg og pålitelig måte. I Vipps Checkout kan det betales med Vipps, VISA eller Mastercard?
6. Levering
Levering skjer når kjøper eller representant har overtatt varen. Hvis leveringstidspunkt ikke er oppgitt, skal varen leveres innen 30 dager etter bestilling.
Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil Komplett gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt. Kjøper har også rett til å heve kjøpet ved forsinkelse. Da vil kjøpesum bli tilbakebetalt tilbake til kjøper innen 14 dager.
Fraktkostnadene er satt fast til kr 135,- og dette inkluderer pakking, emballasje o.l.
7. Angrerett
Du har som privatkunde 14 dagers ubetinget angrerett. Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at hele varen mottatt, og de opplysninger som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. Emballasje og produkt må være uskadet og alt i pakken må ligge med. Vær oppmerksom på at du selv må dekke returkostnadene hvis du ønsker å bytte i en annen vare eller få pengene tilbake. Returskjema finner du nedenfor. Send returskjema til [email protected] før du sender varen i retur. Vare skal sendes oss innen 14 dager etter at du mottok varen.
For ytterligere informasjon om angrerett, se www.forbrukerradet.no. Returskjema: Klikk her.
8. Reklamasjon
Hvis det oppdages en feil eller mangel, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget, eller burde oppdaget den, gi Selger melding om at du vil påberope deg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må uansett senest skje to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er den seneste fristen for å reklamere fem år. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.
Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes Selgeren muntlig på tlf.nr 46920544 eller skriftelig på e-post [email protected]. Selgeren forbeholder seg retten til å avvise en reklamasjon om det viser seg at varen ikke har noen mangel etter gjeldende forbrukerlovgivning. Selgeren står for returfrakt for godkjente reklamasjoner.
9. Personvern
Når du handler hos norgesalarmen.no, har iAlarm As rett til å behandle dine personopplysninger i den utstrekning det er nødvendig for å oppfylle salgsavtalen. Dette omfatter opplysninger som ditt navn, epostadresse, telefonnummer, betalingsopplysninger, postadresse og eventuell annen leveringsadresse, samt eventuelt andre relevante opplysninger du oppgir til oss.
For mer informasjon om vår behandling av dine personopplysninger, vennligst les våre retningslinjer for personvern og vår personvernerklæring, som er linket til nederst på våre sider.
10. Variasjon i produktets utseende
Pakkens utseende kan variere etter størrelse og hvilken leverandør vi bruker. Varen er den samme selv om innpakning/ utseende kan variere.
11. Vårt ansvar som butikk
Vi ser verdien av fornøyde kunder. Vi ønsker å yte best mulig service for at du som kunde skal bli fornøyd. Vi prøver til en hver tid å holde alle våre kunder informert om både status på ordre og evt. forsinkelser. Vi forplikter oss til å behandle deg på en best mulig måte og å svare på de henvendelser du måtte ha. All henvendelse sendes på mail [email protected]
12. Ditt ansvar som kunde
Du som kunde plikter å forholde deg til de betingelser som er gitt ved kjøp hos norgesalarmen.no. Vi gjør oppmerksom
på at det er du som kunde som må dekke utgiftene ved tilbakesending og ved uavhentede servicepakker.
13. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.